Referat af bestyrelsesmøde nr. 02 2015-16, 2. august 2015

 

Til stede: Rune Bagge Pedersen, Trine Otto, Shamirra Aisinger, Ole Rindtoft, Henriette Christensen (suppl.) og Hans Donslund. 

 

 

Tuborgbed/nye højbede

Arbejdet er færdigt og indviet! 

Rune og Trine tilbød at de resterende materialer placeres i A/B Krusåggade 4-6’s viceværtrum.  Dog er der ikke plads til stolperne, så de placeres i A/B Søndergodsets dørrum. 

Solbænk og grill udsættes til næste år. Indtil da overvejes standard eller tilpassede løsninger.  

Der var enighed om at der skal anskaffes nye møbler til pladsen inden for højbedene. Faste eller fleksible løsninger blev diskuteret, og kompromiset blev 2 borde og 4 bænke, alt sammen sortmalet. Bænke med bredere sæde end nuværende. Længder cirka som gårdens øvrige bord/bænkesæt. Næste: undersøg markedet for møbler (alle). Ellers sættes tømreren på opgaven 15/8 (Hans). 

 

Loppemarked. 

Shamirra og Henriette arrangerer beboernes loppemarked i gården som afholdes lørdag den 29. august kl. 10-18. Sedler er sat op på alle bagdøre. 

Rune printer skilte til Shamirras tre sandwichskilte. 

 

Affald

Det blev besluttet at samle affaldscontainere så beboerne bedre kan overskue hvilke sorteringsmuligheder, der findes. For at få plads til de nye containere til plads, elektronik og metal kunne man inddrage en lille del af storskraldskure til de almindelige affaldsskure. 

I sydlige ende flyttes gårdmandens skur udvendigt, så der bliver plads til alle containere under tag. Miljøskab flyttes ind i nyt gårdmandsskur.

I nordlige ende: nødvendigt at sænke fliser i udvidelsen med 15 cm. og lave plads til containere hvor rønnetræet står.  

Midterste skur: ud med 2 husholdningscontainere, så der bliver plads til papcontainere der i dag står på ydersiden. 

Inden vi går videre arrangeres først konsulentbesøg fra kommunen og muligvis renovationsselskabet (Hans). Ole spurgte om der ikke findes tilskudsordninger, når kommunen vælger at sende flere containere ud i gårdene. Det undersøges. 

 

Gårdmand

Vores nuværende gårdmand har opsagt kontrakten med gårdlauget. 

Der var enighed om at vi i første omgang går videre med den billigste udbyder. Følgende emner tages op (Hans): 

Fast gårdmand og fast inspektør. 

Sikring af høj renholdelsesstandard, dvs. komme omkring i hjørnerne og fjerne affald i bede, cykelstativer, mellem containere osv.  

Beskæring af planter, professionelt.   

Opstart med hovedrengøring: fjerne alger på fliser, rengøre affaldsskure. 

Kontakt til renovationsselskab om ny gårdmand.  

Kontrakten etableres med start 1. oktober. Hvis nuværende gårdmand ikke opfylder sine forpligtelser i den resterende periode må bestyrelsen træffe beslutning om tidligere overgang til ny ordning. 

 

Cykelraid

Der sættes tape på alle cykler 29/8 (alle). Sedler sættes op samme dag. 

Cyklerne fjernes lørdag 26/9. 

Der sættes også sedler på motorcykler som er parkeret i gården (Hans)

 

Børnehavens skure

Pga. behov for mere plads til affaldscontainere og til cykler i gården (fordi der er nedlagt stativer på gaden) foreslås at reducere redskabsskur så der kan blive plads til cykler.  Først tages kontakt med børnehaven, dernæst kommunen (Hans). 

 

 

Mere plads til cykler i gården

Ud for Godsbanegade 19: skråparkering til ca. 6 cykler + plads i hjønet til 2-3 ladcykler.  

Krusågade 8/10 (til venstre for indgang) placeres cykelstativ i stedet for pallerammerne. 

Plads til ladcykler ud for Godsbanegade 3 eller 5? 

Ideer til placering af ladcykler? Tages med når kommunen kontaktes om de andre emner.  

 

 

8. august 2015
Hans Donslund